17 lutego 2017 Udostępnij

Polerowanie mniej typowych elementów auta

Auta powinny się błyszczeć i nie chodzi tylko o to, że matowy samochód z natury rzeczy wygląda nieciekawie i wręcz nienaturalnie, że traci na codziennym wyglądzie. Połysk powierzchni lakierniczych i innych elementów auta to znak, że są one gładkie i tym samym optymalnie chronione przed działaniem różnego rodzaju zanieczyszczeń.

Gładka powierzchnia jest też dla nas wygodna, ponieważ mycie samochodu w takim stanie jest szybsze i łatwiejsze, a efekt końcowy zawsze jest doskonały. Warto podkreślać też, że dobrze wypolerowane reflektory są w stanie zaoferować nam znacznie więcej światła, a pojazdy tuningowane bardzo skorzystają na wypolerowanym tłumiku.

Wypolerować przyjdzie nam też przednią szybę samochodu, zwłaszcza po uzupełnieniu klejem drobnych ubytków. Zupełnie inną kwestią jest z kolei polerowanie wszelkich elementów znajdujących się wewnątrz pojazdu. Tutaj polerowanie pulpitu to działanie wymagające zastosowania odpowiednich środków chemicznych oraz dostosowanych do tych czynności gąbek, aby dana powierzchnia była wypolerowana idealnie i bez zarysowań.

Powierzchnie metalowe

Jeśli będziemy chcieli polerować elementy karoserii samochodu czy osłony reflektorów, będziemy musieli zaopatrzyć się w odpowiednie zestawy do tej czynności. Różnice pomiędzy zestawami do polerowania reflektorów czy do elementów chromowanych to zupełnie inna bajka i nie można ich stosować zamiennie.

Blask samochodu

W zestawach do polerowania elementów metalowych, nie będziemy na przykład korzystać z papierów ściernych, ponieważ ich miejsce zajmować będzie specjalne czyściwo. Jego struktura ułatwia dochodzenie w zakamarki elementu polerowanego.

Czyściwo sprzedawane jest w kilkumetrowych paskach przypominających watę. Są to cienkie metalowe włoski o stopniu granulacji, który trzeba dopasowywać do konkretnego zadania. W sklepach internetowych dostaniemy różne czyściwa w cenie od kilku do kilkudziesięciu złotych za metr bieżący.

Lakier i reflektory

Zestaw do polerowania lakieru może nam zaoferować niemiecka firma Menzerna. Ich ceny są różne w zależności od wielkości pojemnika z pastą. Kosztują od stu do kilkuset złotych. Elementy do polerowania lakieru dostarczy nam z kolei firma Sonax, której zestawy zawierające gąbki i specjalne szmatki to cena od 200 złotych wzwyż.

Mariusz Wyrostek

Redakcja e-car4you.pl